En norrländsk
framgångssaga

Lindbäcks kom till Oh My! med önskan att ta nästa steg. Bli en internationell spelare genom att sätta industriellt byggande i trä på kartan. Allt med ett krav om att behålla fötterna stadigt i de norrländska skogarna.

1 / 10 

Rastret

I Lindbäcks nya profil har vi låtit ritningarna ligga kvar. Som en symbol för den underliggande kvalitet och trygghet man får med Lindbäcks som leverantör. Den står för det standardiserade arbetssättet och ser till att Lindbäcks alltid har produktionen och grunderna nära i tanken.

Ett grafiskt element som bokstavligt talat står i bakgrunden. För att skapa igenkänning men även låta projekten stå på egna ben.

Projekten

För när allt är sagt och gjort är det ändå Lindbäcks projekt som ska lysa allra klarast. Satsningen på ett hus i egen regi för Lindbäcks är enorm och vi ville såklart matcha det från vår sida.

Vi tog fram ett formspråk och ett sätt att lansera projekten som hittills har överträffat alla mål. På Facebook lanseras en namntävling för det nya huset. Namnet innehåller en blinkning till Norrland samtidigt som det lyfter unika egenskaper hos huset. I en omröstning väljs vinnaren fram och redan där får vi ett kvitto på vad som är intressant för målgruppen och vilka som svarar på vad tack vare Facebooks statistikverktyg. Efter det tar vi fram kampanjsajt, anordnar säljträffar och säljmaterial samt distribuerar det hela i ett paket där allt fortfarande grundas i de insikter vi fick från den första lilla tävlingen på Facebook. Ett framgångsrecept där vi hittills, förutom att sälja lägenheter, även fått sätta två vackra namn på Stockholmskartan i och med Dagsmejan och Träkojan.

1 / 10 

Arvet & Framtiden

Samarbetet med Lindbäcks har nu breddats så till den grad att vi tar fram såväl en film som hyllar deras långa historia som är med och skapar anbuden inför vad som komma bli Lindbäcks framtida projekt. Hittills har vi gått 100%, låt oss hoppas det håller i sig.