Det börjar
på jobbet

Healthtech-startupen Wellr har bestämt sig för att revolutionera friskvård på jobbet och lutar sig mot Oh My! för såväl utveckling av sin produkt som kommunikationen kring den.

1 / 10 

För friskare medarbetare

Wellr kom till oss och behövde hjälp med att gå från ett sidoprojekt till en fullbordad startup. Det första vi gjorde var att gå från “för friskare företag” till “för friskare medarbetare”. En liten ändring som hade enorm påverkan på hur Wellr pratar, ser ut och positionerar sig idag.

Det börjar på jobbet

För att kunna göra roliga grejer och må bra på sin fritid så måste man må bra på jobbet - en insikt som ledde till ett mänskligare kommunikationskoncept. Att använda Wellr handlar inte om att bli bäst i världen på marklyft - det handlar om att ha orken till att leka med barnen efter jobbet.

Att powerposa sig till framgång

Wellr behövde en symbol. Vi hittade den i TV-spel, ett TED-talk och Tour dé France. Vi höjde armarna tillsammans med dem. En universal och mänsklig gest som symboliserar framgång, glädje och välmående. De olika poserna blev ett grafiskt system som lägger grunden för en levande och flexibel identitet.

1 / 10 

Resan har bara börjat

Wellr växer idag i rasande takt och det vi tycker är allra roligast är att projektet aldrig är riktigt klart. Som en produktpartner itererar vi konstant i koden och designen för att jobba fram nya funktioner samt finslipa gamla. Och när vi säger partner menar vi verkligen partner. Oh My! och Wellr har gått in i ett samarbete där Oh My:s framgång hänger på Wellrs framgång. De tror på oss och vi tror på dem. Då blir det kul att jobba.