↰ Gå tillbaka

2017-06-09

Oh My! gjorde ett äkta hattrick

I höstas bestämde vi oss för att tävla med några av grejerna vi gör här på jobbet – och att ro hem åtminstone ett pris. Det som följt måste beskrivas som en hyfsad succé. Det har nämligen blivit tre (3!) pris på ett drygt halvår – ett äkta hattrick.

Efter att ha vunnit Publishingpriset för Icehotel Art & Design 2016 och ett silver för årets kampanj vid StockholmMediaAward 2017 för Tinder-kampanjen: ”A smile does change everything!” krönte vi en bra pokalvår med ytterligare en inskrivning i historieböckerna. I onsdags vann nämligen Oh My! pris för bästa lösning och effekt i kategorin bygg, entreprenad och fastigheter på Swedish Content Awards med vårt projekt Drömkatalogen för vår kund Skidstahus räkning.

Trots att det angränsar till att välja mellan sina barn så är vi benägna att erkänna att vi är lite extra stolta över det senaste tillskottet i priskabinettet. Under arbetet med Drömkatalogen har vi nämligen varit såväl tvungna som villiga att blanda in de flesta expertiser vi har på företaget. Från text och formgivning till smarta och effektiva tekniska lösningar.

Vi snackar ofta om innehåll och vikten av en bra story, men den här gången har vi visat att vi också behärskar emballaget, kartongen och hela konkarongen. Vi lyfter hatten för våra fantastiska medarbetare som saxade över ribban vi lade upp i september och tackar för en innehållsrik vår.

Vi vill också passa på att skicka ett extra tack och grattis till våra kunder och partners på Icehotel, Pepsodent, Mindshare och Skidstahus!

Glad sommar önskar vi på Oh My!